La inversió inicial en la creació de nova iniciativa empresarial

La inversió inicial, i fins i tot les fonts d’aquesta, a l’inici d’una activitat econòmica és sempre un tema obert a debat i de summa importància per a qualsevol emprenedor.

No existeix cap norma que garanteixi l’èxit davant aquest tipus de qüestions, sobretot perquè cada projecte porta d’origen el seu propi model de negoci ideat per l’emprenedor, perquè aquest condicionat per les seves pròpies circumstàncies i sobretot, perquè busca els seus propis objectius.

Però, Com podem definir la necessitat d’inversió inicial? Sens dubte al pla financer. Aquest pla hauria d’estar inclòs dins del pla de negoci o “business plan”. En aquest document on s’hauran de detectar, planificar i estructurar totes i cadascuna de les necessitats de financeres i les fonts d’ingressos o vendes. És a dir, un document on traçar un mapa de ruta sobre quan necessito invertir i quant necessito vendre.

Molts emprenedors que no realitzen aquest document tenen tendència a demanar més diners del compte com a marge de seguretat. En aquests casos és freqüent sofrir cert nivell d’asfíxia durant l’etapa inicial pel pagament d’interessos. Aquesta situació augmenta les necessitats de vendes i pot fer perillar el correcte desenvolupament del nou projecte empresarial per falta de planificació.

Posem un supòsit pràctic:

Suposem que un nou negoci requereix una inversió en instal·lacions i maquinària per import de 300.000.-€, i que el benefici net pot rondar el 10% sobre les vendes.

Si els socis no aporten capital inicial, faria falta com a mínim tenir una mitjana de 50.000.-€ de vendes mensuals, i trigaríem més de 14 anys en retornar aquest capital. Per tant, l’entitat financera no ens concediria aquest finançament.

Newsletter Ribes & Associats

Seguint amb aquest exemple, si els socis aportessin 150.000.-€ de capital inicial, aquests permetria cobrir cert nivell d’imprevistos de vendes. Aquesta implicació econòmica dels socis ajudaria a la concessió del finançament per part de l’entitat financera.

Canviem una mica el supòsit, si per a la mateixa inversió en instal·lacions i maquinària de 300.000.-€, el benefici net esperat fora del 30% sobre les vendes, i suposant que venem una mitjana de 50.000.-€ mensuals, llavors quedarien 9.000.-€ de benefici net. En aquest cas l’amortització del préstec s’hauria realitzat aproximadament en 5 anys.

Per aquestes qüestions, i d’altres que no parlem en aquest article, a alhora de plantejar-se un negoci s’ha de realitzar un acurat estudi de necessitats de finançament i s’han de buscar les diverses alternatives que es poden donar per determinar quin és la millor alternativa pel nostre projecte abans de presentar-ho davant qualsevol entitat financera o altres estaments de finançament.

A Ribes & Associats posem a la vostra disposició tota la nostra experiència i coneixements tècnics tant per avaluar el seu pla de negoci i financer com per assistir-li durant el procés de negociació i elecció de les fonts de finançament del seu nou projecte empresarial.